Nieuwetijdskinderen, handige tips, weetjes en oefeningen

Nieuwetijskinderen – Hooggevoelige kinderen – Indigo kinderen – – HS kids – Sterrenkinderen – gevoelig kind…
het zijn allen verschillende benamingen voor ” dezelfde diepliggende achtergrond ”.

Ben jij als ouder, opvoeder, grootouder, Leeraar soms ” radeloos ” hóe je met je / een hooggevoelig – nieuwetijdskind om kunt of ”moet” gaan? Of loop je tegen situaties aan en zoek je wat praktische handvatten?

Ik heb door de jaren heen al heel wat verhalen, vragen en opmerkingen gekregen van ouders die een beetje met dit soort vragen aankwamen zoals;

~ Mijn kind slaapt al weken amper tot niet of wordt s’nachts enorm vaak of huilend wakker.
~ Mijn kind is erg bang en angstig op zijn / haar slaapkamer en durft daar eigenlijk niet zo goed naartoe, wat moet ik doen?
~ Volgens mij verbeeld mijn kind ” vanalles ” want ik zie hem / haar praten of gebaren maken met ”iets of iemand” maar ik zie helemaal niemand?
~ Mijn kind is zo vaak heel erg moe of zit er na thuiskomst uit school helemaal doorheen en ik weet niet zo goed wát ik kan / moet doen om te helpen?
~ De huisarts begrijpt mij en ons kind niet, ik word daar niet gehoord of goed begrepen.

Daarom heb ik besloten om de grote lijnen over het onderwerp nieuwetijdskinderen – hoog / gevoelige kinderen, op deze pagina wat uit te schrijven voor jouw als ouder, als opvoeder.

Want ik weet door vele verhalen vanuit ouders dat er op school, vanuit de visie van hun huisarts, GGZ of andere hulpinstantie, dat ouders vaak op een ”verkeerd of dood spoor” worden gezet of tegen héél véél onbegrip aanlopen !!!
Ze worden vaak niét gehoord en veelal niet begrepen.
Én…de ”problematiek” wordt daardoor vaak afgeschoven en de uitslag die ouders dan veelal krijgen is:
dat ze ”niks” kunnen vinden bij het kind” of ” het beestje maar een naam geven ”door grote onwetendheid…!

Hieronder heb ik een ” PRAKTISCHE – HULP – WIJZER ” óver en vóór nieuwetijdskinderen – hooggevoelige kinderen opgesteld, die in de basis, in hun kern veelal met dezelfde ”problematiek” ”strubbelen” en een bepaald ”plan met aanpak” nodig hebben.
Lees het eens rustig door en zo kun je dingen of situaties mogelijk gaan ”herkennen” om zelf eens wat ” uit – te – kunnen – gaan – proberen ”.

Want ik weet uit eigen ervaring dat herkenning énorm belangrijk is en erg fijn kan zijn, dat je door nieuwe handvatten weer wat stapjes verder kunt komen…

Liefdevolle groet Inge

1.) WIJS KIND:

Hoe jong of klein ze ook zijn…een nieuwetijdskind is in en over het algemeen veel ”verder” in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling,
ze zijn doorgaans veel ”wijzer” en veel meer ”alwetende” dan hun leeftijdsgenootjes.
Ze liggen in de kern ” vaak voor ” en begrijpen dingen VEEL sneller en eerder dan een doorsnee kind.
Dan bedoel ik niet zozeer het leren op school m. b.t. het behalen van diploma’s of hoge cijfers.
Nee…dan heb ik het over hun persoonlijke ontwikkeling of over hun hele ontdekkingen over zichzelf of over andermans persoonlijkheden en wát zich daaromheen allemaal afspeelt.
Ze hebben situaties en personen b.v altijd héél erg snel door.
Je hoeft ( hoe klein ze ook zijn ) veelal maar 1 keer iets uit te leggen of iets voor te doen en ze begrijpen ” iets of het ” al meteen.
Dat jij als ouder mogelijk kunt denken :”..dat klopt eigenlijk toch niet gezien deze leeftijd ”?
Ook prikken ze héél erg snel door iemand heen, dus je houd ze ook écht niet voor de gek!
Houd in acht dat als je kind hoogbegaafd is, dit ook valt onder de noemer ”nieuwetijdskind”.
Deze kinderen kampen veelal met dezelfde ” problematiek” in hun basis.
Hierbij het verschil dat deze kinderen juist HEEL veel snappen kwa leren & leerstof op school waardoor ze zich heeeel erg vervelen en zich daardoor érg diep en diep ongelukkig zijn met hun leven…en met zichzelf. ( ik ken verhalen dat kinderen die hierdoor dood wensen, uit het leven willen stappen… zó ongelukkig en eenzaam kúnnen ze zijn, ze worden namelijk niet begrepen.)

lampjes op een rij

2.) HEFTIGE GEBEURTENIS KOST MEER VERWERKINGSTIJD:

Gebeurd er in zijn / haar omgeving ”iets” heftigs of iets zeer aangrijpends?
B.v een sterfgeval, een ongeluk, iets onverwachts of behoorlijks aangrijpendst voor je kind?
Dat grijpt dit doorgaans ook veel harder aan bij je kind, weet dit en besef dit.
Je kind heeft daardoor veel méér tijd nodig om dingen, gebeurtenissen te kunnen verwerken.
Laat je kind er zoveel mogelijk over vertellen, tekenen of opschrijven. ( doorgaans praten ( hoog ) gevoelige kinderen niet zo graag over zichzelf, sluiten zich meer af voor hun gevoel, doen dingen graag ook helemaal zelfstandig, graag alleen.
Laat ze – stimuleer ze dan vooral om te tekenen of om dingen op te schrijven.
Leg je kind b.v wel uit dat je het prima vind dat hij / zij alles ”binnenhoud”, maar dat dat dan de keuze van jou kind is en dat dat
wel consequenties heeft.
Want door alle gevoelens en emoties maar in te slikken / op te kroppen – er niet over te praten, dat ze daar wel last van krijgen.
Leg de keus ook bij je kind, maar spreek dat wel tegen ze uit…
En geef aan je kind aan dat het altijd welkom is wanneer ze toch graag wat willen vertellen over zichzelf of als ze bepaalde vragen hebben dat ze altijd bij je terecht kunnen.
Deze kinderen doen dingen nou eenmaal graag veel liever helemaal alleen of helemaal zelf.
Dat is algemeen bekend bij hooggevoelige – nieuwetijdskinderen.

3.) STEMPELTJE VANUIT DE HULPVERLENING:

Nieuwetijdskinderen hebben doorgaans allemaal een ” bepaald stempeltje” opgespeld gekregen vanuit de hulpverlening.
Wat voorbeelden kunnen zijn; Dyslexie, ADHD, ADD, PDD, autistisch ( asperger ), of het kind kan op school wat moeilijk mee met ”de rest ” d.m.v achterstand of leerproblemen, kampt met evenwichtsproblematiek, het is een hoogbegaafd kind, kinderen met een beperking, kinderen met vele soorten allergieën, of dat het kind last zou hebben van een energiestofwisselingsziekte, ze kampen met grote concentratieproblemen…etc.

Ook hebben veel nieuwetijdskinderen een bepaalde ” gave ”;
paranormale begaafdheid, zien – voelen wateraders, ze kunnen andere dimensies waarnemen ( geesten – entiteiten – overleden personen ),
of ze kunnen intuïtief op jonge leeftijd al pijnplekken aanwijzen bij andere – ouders,” voorspellen – weten ” dingen al op voorhand zonder het antwoord te kunnen weten, of weten al een bepaalde uitslag vóórdat zich iets voordeed etc.

4.) OPPIKKEN VAN ANDERMANS GEVOELENS – ENERGIEËN:

Wat een belangrijk weetje is is dit…

Je kind pikt subtiel en vaak ongemerkt ‘ ‘vanalles ” op zonder dat hij / zij dit in de gaten heeft.
Emoties en gevoelens van andere ( die vooral ), dus ook het verdriet, woede, frustraties van een ander.
Dat gebeurd verbaal maar voorál ook non – verbaal, ze zien en pikken vanuit de buitenkant ( vanuit iemands uitstraling of iemands auraveld ) vaak vanalles ongemerkt op.
En het is belangrijk om dit te weten maar vooral…om te leren hoe jij als ouder, samen met je kind hiermee om kunt leren gaan.
Je kind voelt zeer zeer subtiel aan en is b.v ook zeer gevoelig voor wat voor een ” gespannen of beladen ” sfeer er in een ergens in een
ruimte of gebouw hangt; b.v in jullie huiskamer, in een praktijkruimte – wachtkamer, of wat denk je van een ziekenhuis, of ga je weleens naar de Ikea of naar een ( gesloten ) winkelcentrum etc.
Maar ook als je naar een begrafenis of crematie toe moet, onderschat niet wát daar ongemerkt allemaal aan energieën en emoties hangen… Je kind wordt hierdoor ongemerkt en veel eerder; moe van, versuft, maar mogelijk ook agressief of huilerig en ze weten ( of jij als ouder ) vaak niet zo goed waarom ze zich daarna zo voelen?!
Besef dit; In een gesloten ruimte of in een gebouw hangen altijd energieën van andere, onuitgesproken beladenheid, en gevoelens…afkomstig vanuit bepaalde ( negatieve ) denkwijze van mensen, veel mensen hebben vaak veelal een negatieve, beladen, onzekere of oordelende denkwijze. Deze emoties en gevoelens van andere – de reacties daaruit, pikt jou kind onopgemerkt op en die uiten zich via het lichaam van je kind- in de mind van je kind, en je kind reageert daarop.
Hoe je kind zich daarna kan voelen zijn uitingen van het lichaam omdat deze TE VEEL prikkels heeft opgepikt uit die bepaalde omgeving en je kind hier érg veellast van heeft / kan hebben en ( nog ) niet zo goed weet HOE hiermee om te gaan.

Voorbeeld;
ik ken een verhaal van een ouder die me schreef dat als ze haar dochtertje ( 3 jaar ) mee naar een winkelcentrum neemt,
dat haar dochter met haar handen op haar oren loopt of haar handen voor haar gezichtsveld houd, voor haar ogen… ) zo gevoelig is
haar dochter dus voor andermans gevoelens.
Herken je dit verhaaltje? Begeleid je kind hierin door; je kind dat bepaalde gevoel gewoon te laten uiten.
LAAT je kind b.v even huilen of vraag wat er aan de hand is, maar ”dim” dat gehuil niet meteen in, ( ik weet dat ouders de neiging kunnen hebben dit te doen vanwege hun eigen ” verbod ” om emoties kunnen of mógen tonen – meegekregen vanuit de eigen opvoeding .)
LAAT het b.v ook even uitrazen, b.v een stuk rennen…je kind moet die energie echt kwijt…

En moet je naar een begrafenis of crematie?
Laat je kind zich van te voren goed aarden en laat je kind zich visueel – energetisch beschermen !!
Ook ouders die hooggevoelig zijn en naar een begrafenis toe moeten, onderschat niet wát daar aan emoties en verdriet ” hangt ”, aard jezelf – bescherm jezelf !
En praktisch maar zeer efficiënt, zet je kind ( jouzelf ) bij thuiskomst meteen onder de douche!

Water werkt zuiverend, zo kun je je kind ook helpen zijn / haar aura op te schonen.

5.) EFFICIËNT MAAR BELANGRIJK !!! – LAAT JE KIND ZICH AF DOUCHEN

Nieuwetijdskinderen hebben doorgaans allemaal een ” bepaald stempeltje” opgespeld gekregen vanuit de hulpverlening.
Wat voorbeelden kunnen zijn; Dyslexie, ADHD, ADD, PDD, autistisch ( asperger ), of het kind kan op school wat moeilijk mee met ”de rest ” d.m.v achterstand of leerproblemen, kampt met evenwichtsproblematiek, het is een hoogbegaafd kind, kinderen met een beperking, kinderen met vele soorten allergieën, of dat het kind last zou hebben van een energiestofwisselingsziekte, ze kampen met grote concentratieproblemen…etc.

Ook hebben veel nieuwetijdskinderen een bepaalde ” gave ”;
paranormale begaafdheid, zien – voelen wateraders, ze kunnen andere dimensies waarnemen ( geesten – entiteiten – overleden personen ),
of ze kunnen intuïtief op jonge leeftijd al pijnplekken aanwijzen bij andere – ouders,” voorspellen – weten ” dingen al op voorhand zonder het antwoord te kunnen weten, of weten al een bepaalde uitslag vóórdat zich iets voordeed etc.

Affirmaties zijn positieve spreuken / uitspraken en werken zeer efficiënt,
( Ook voor volwassenen )

kijk ook eens hier: affirmeren helpt bij een negatief zelfbeeld

6.) ZUIVERINGSTIPS – REINIGINGSTIPS: !!! DIT IS ECHT ERG BELANGRIJK !!!

Is je kind bang of angstig op zijn of haar slaapkamer? Durft hij / zij er niet zo goed naar toe of speelt hij / zij er niet zo graag?
Merk je dat? !!! ERG Belangrijk !!! Je kunt hier op een eenvoudige manier een ZEER efficiënte eerste stap inzetten.
Zuiver de slaapkamer van je kind ( maar het liefst je hele huis ), met witte salie of met een salie smudgestick.
Salie zuivert en verdrijft vervelend voelende en beladen sferen ( o.a ook van geesten – entiteiten ) waar jou kind mogelijk op reageert en dit deze ”angst” veroorzaakt. Let maar eens op zijn / haar lichaamstaal.
~ Zie je dat jou kind b.v tegen ” iets ” staat te praten – te gebaren of staat te brabbelen?
Besef dat ze in staat zijn om overleden zielen – entiteiten waar te nemen.
Dit ontstaat trouwens al vroeg in de wieg – kijkt je baby b.v veel om zich heen in de ruimte? Heb je het idee dat hij / zij ”ergens mee communiceert ”- let maar op de gezichtsuitdrukkingen.
Neem dit serieus en veeg dat niet zomaar van tafel ! Zijn ze wat ouder, b.v 1.5 – 2 jaar…vraag het je kind dan eens, vraag eens met wat ” subtiele vragen ” aan je kind of hij / zij ” iets ” ziet.
Onderschat dit als ouder NIET !!! Ze verzinnen dit echt niet !!! Jou kind staat open en in verbinding met ” het hogere ” en voelt en ziet daardoor doorgaans ” vanalles aan ” – energiëen, entiteiten ( dit zijn overleden zielen. ) Als je witte salie brand is dit 9 van de 10 keer voorbij of het wordt daardoor stukken minder.
Herhaling in de eerste dagen na het branden is aan te raden als de ” klachten ” ernstig zijn of toch wat aan blijven houden.
( Let op de lichaamshouding, verbaal en non-verbaal van je kind, nogmaals onderschat dit niet ! )

Dit schreef een ouder me eens:
Onze dochter is 3 jaar, maar we horen haar vaak door de babyfoon praten,..bijv: meisje ga nu weg ”….
”ik wil slapen nu”… of dat we beneden zitten… ”hallo meneertje”… of dat ik laatst de gang deur dicht deed,
zij helemaal huilen ik zeg waarom huil je nu?? ”die deur mag niet dicht mama”…ik zeg waarom niet? ”van die mevrouw die in de gang staat”…
Herkenbaar bij jou eigen kind? !!! Neem het serieus wat je kind verteld en brand om te beginnen witte salie !!!

6B.) Ervaringsverhalen van klanten na het branden van witte Salie:

Lees op deze pagina eens wat ervaringen van klanten na het branden van salie:
positieve ervaringsverhalen na het branden van salie

7.) PRAKTISCHE MAAR ZÉÉR BELANGRIJK – GOED AARDEN !

Goed geaard zijn – aarden is HEEL erg belangrijk voor een hooggevoelig kind !!! ( trouwens ook voor de ouders.)
Wat is aarden? Aarden is GOED verbinding maken met de aarde – op moeder aarde, je staat daardoor steviger op de grond en kunt daardoor ”het leven” wat beter aan !
Paar dingen waar ik op zou letten als ouder zijnde ( dit is trouwens goed voor jullie allemaal;)
leer je kind aan VOORDAT deze naar school gaat, of een drukke menigte instapt ( b.v boodschappen doen / ga je de stad in / ga je naar een verjaardag / naar de kerk ) om jullie GOED te aarden, iedere keer weer opnieuw.
Dit is echt ERG belangrijk voor jouw kind.
Hang e.v.t een briefje op de deur dat vóórdat je naar buiten gaat… dat je aan
leert om even te aarden:
aarden – goed gronden – verbinding maken met moeder aarde

8.) BEZIG ZIJN IN DE TUIN – LETTERLIJK IN DE TUIN AARDE:

Heeft je tuin een hark, schoffel of opknapbeurt nodig? Laat je kind je mee helpen, mee werken in de tuin, érg goed voor hem of haar.
Laat je kind letterlijk met de handen ( en het liefst ook op blote voeten ) in de tuin aarden bezig zijn !
Daar knapt je kind enorm van op, probeer het maar eens.
Is je kind ( of ben jijzelf als ouder ) erg moe, niet helemaal lekker of zelfs duizelig?
Ga in de tuin werken, letterlijk IN en MET de aarde bezig zijn.
( duizelig?…besef dit, dan ben je NIET goed geaard !! – geldt voor iedereen die duizeligheid herkend. )
Duizelig, erg moe of niet helemaal lekker? Laat je kind ( of jijzelf ) zittend op een stoel op blote voeten LETTERLIJK in de tuin aarde zitten.( e.v.t laat je hem / haar extra grond oefeningen – aard – oefeningen doen ( punt 7 ).

9.) COMMUNICATIE, ONDERSTEUNING & OMGANG:

Let als ouder op je eigen gevoel en emoties maar ben daar ook eerlijk en oprecht over.
Kinderen voelen écht alles aan en pikken alles zeer subtiel op, of je dat nou leuk vind of niet !
Als jij als ouder je eigen ballast, je sores, je problemen of moeilijkheden uit jou opvoeding / jou verleden en je jeugd niet hebt aangepakt en een plekje hebt gegeven, projecteer je ál deze tekortkomingen op jouw eigen kind.
En dit gebeurd verbaal maar VOORAL non verbaal. Ben als ouder altijd eerlijk tegen jezelf maar zeker ook naar je kind toe.
Verbloem niks want ze hebben je zo door ! voorbeeld over mezelf; mijn moeder heeft haar jeugdtrauma’s diep weggestopt en heeft hier volgens mij nooit hulp in gezocht, dat is haar keus geweest, helemaal prima.
”Met haar gaat het met een lach op naar de buitenwereld toe altijd ” goed en prima ”.
Zij zal nooit toegeven dat ze zich niet lekker voelt, ook niet als je dit aan haar vraagt.
Onbewust heeft zij haar ”problematiek en kwetsuur” vaak op mij geprojecteerd en afgereageerd.
Dit gebeurde erg subtiel, verbaal maar vooral ook non-verbaal, de manier hóe dat ze naar me keek en wat ik daarbij voelde was vaak al genoeg.
Ook straalde ze vaak uit dat wát ze tegen me zij dat dat in mijn gevoel en beleving vaak niet klopte…Ik voelde dat ze niet altijd even ”eerlijk” tegen me was – niet eerlijk durfde te zijn tegen zichzelf -, maar als kind ”win ” je dat natuurlijk nooit van je ouder ( ik niet tenminste ).
Maar door die ” verkeerde” signalen hebben dit voor mij als kind wel ENORM verwarrend gewerkt.
Ik doorzag dat wel, maar kon dat nooit verweren en hardmaken of er de vinger opleggen.
Besef dit; als JIJ als ouder wegloopt van jou verleden en dus eigenlijk zo gezegd ”je kop in het zand stopt” en net doet of alles altijd maar goed met je gaat, ”alles in de doofpot willen stoppen”, maar je je van binnen zwaar shit of rot voelt, besef dan dat de kwetsuur die jij uitstraalt, verbaal of non verbaal, dat je kind dat merkt !!! en je kind hier ”last van krijgt”.
Behandel een kind zuiver, eerlijk en oprecht, ze hebben door als ze ” voor de gek ” gehouden worden.
Ben eerlijk en zuiver en DURF jezelf als ouder ook kwetsbaar op te stellen !!!
Daar hoef je je ECHT niet voor te schamen.
B.v ook mét tranen, durf toe te geven dat ook jij als ouder je niet altijd even fijn of lekker voelt, schaam je daar niet voor, geef dat ook eens toe ( aan jezelf ) maar ook aan je kind.
Je hoeft geen poppenkast te spelen en altijd maar net te doen of het goed of prima met je gaat.
( waarschijnlijk heb jij dit als ouder ook ”geleerd” in jouw opvoeding, maar – zet – jouw – masker – af.)
DURF jezelf kwetsbaar op te stellen, dan leert en durft jou kind dit ook te doen ! Anders zal een kind zich niet vrij
en open voelen om met zijn / haar problematiek naar jou toe te komen… Dan zal een kind zich ook gaan ” verstoppen ”
en een masker op gaan zetten. Herken je dit als ouder? Ben eerlijk, zuiver en voorál….oprecht tegen jezelf én tegen je kind !!!

10.) BEHANDEL JE KIND NIET ALS ” EEN KLEIN KIND ” :

Behandel een nieuwetijdskind niet als ” een klein kind ” omdat je mogelijk denkt dat ze iets niet begrijpen.
Deze kinderen begrijpen juist heel erg snel, sneller dan jij mogelijk denkt !!!
( Ze zijn doorgaans wel meer teruggetrokken, wat meer onzeker, erg voorzichtig.)
Maar wat wel heel belangrijk, leg alles goed en duidelijk aan ze uit.
Leg uit waarom iets WEL of waarom iets juist NIET mag, en laat vaak ook de keus bij je kind.
Zo leert je kind zelf keuzes te maken en ook de verantwoording te dragen als iets achteraf toch een beetje een ” verkeerde ” keuze was of anders is uitpakt.
De grootste ” goedbedoelde fout ” die een ouder kan maken is om alles op te willen lossen VÓÓR het kind.
Dat is vast goedbedoeld ( ook ik weet dit vanuit mijn ervaringen uit mijn opvoeding ) ,
maar dat heet controle en alles vóór je kind op willen lossen, daar leert je kind NIKS van !!
Laat je kind los en laat je kind ”fouten / verkeerde keuzes maken”, daar leert het namelijk van !
Een kind moet leren om ZELF FOUTEN EN KEUZES te léren en kúnnen maken. Laat je kind daarom ook LOS !!!

11.) LAAT JE KIND PRATEN OVER ZIJN / HAAR GEVOEL:

Laat je kind vrij om tegen je te praten en ONTKRACHT zijn of haar opmerkingen NIET. `
Hoor het aan wat je kind jou verteld en bevestig je kind hier in.
En vooral ook erg belangrijk, complimenteer je kind regelmatig, zeg iets liefs.
Laat je kind merken dat het welkom, veilig is en gehoord en gezien wordt.
( een gevoelig kind strubbelt doorgaans met het probleem dat het zich niet welkom voelt, niet gehoord of gezien voelt.)
Als je dingen die jij zelf als ouder wat ” vreemd ” of ” raar ” vind of zelf niet begrijpt en dat argwanend aanhoort of er zeer sceptisch tegenover staat en alles ontkrachtigt, zal je kind zich niet serieus genomen voelen of ” zich niet gehoord ” voelen.
Je kind zal dit aanvoelen en zich vervolgens veelal terugtrekken en zich niet meer zo open stellen naar jou toe.
Oordeel en veroordeel dingen niet, ben je daar bewust van !
Sta open voor alles ( of probeer dit in ieder geval.)

maat aangeven

12.) BEN DUIDELIJK EN GEEF JE GRENS AAN:

Ben DUIDELIJK over iets wat je tegen je kind zegt, zonder ” vaag ” gedoe of met schaamte.
Geef een GRENS aan, kinderen houden ECHT van helderheid en duidelijkheid !!!
Maar hou dit wel in acht – want ik weet dat je als ouder de neiging kunt hebben om in de ”rol” van jou eigen ouders te schieten door o.a; zeer streng te zijn, erg hard zijn, autoritair, gecontroleerd, perfectionistisch ingesteld zijn, negatief en erg afkeurend kunt zijn… ( – dit waren waarschijnlijk veelal jouw eigen voorbeelden maar let daarmee op !)
Een grens kun je ook rustig uitleggen en wat onderbouwen, zodat je kind het ook begrijpt.
Let er dus op dat je niet té hard, of heel afkeurend of autoritair streng bent tegen je kind, want dat is héél anders dan duidelijk zijn,
dát heeft controle en perfectie.
Leg je kind ook dingen duidelijk waarom iets is zoals het is.
Nieuwetijdskinderen zijn veel slimmer dan ”doorsnee ” kinderen, ze begrijpen alles veel beter dan jij als ouder, juf / meester op school mogelijk nu denkt…

13.) KINDEREN IN EEN KINDERWAGEN:

Wat ik ook erg belangrijk vind en je mee wil geven is dit. Gaat je kind nog in een wandelwagen of buggie?
Koop ( vooral in het begin ) een kinderwagen waar je kind NAAR JOUW TOE KIJKT, en NIET meteen een kinderwagen waar jouw kind van jou af kijkt…de wereld in…
Besef dit, jou kind is gevoelig voor andermans gevoelens, energie en lichaamstaal, dus vooral non-verbaal. Zet je jou kind met het gezicht DE HELE WERELD IN… komt er TE veel op hem / haar af en wordt jou kind overspoeld en overrult met van álles en nog wat.
Als je je kind met het gezicht naar je toe laat kijken is dit veilig voor hem / haar want ze zien een bekend gezicht, erg belangrijk weetje, hou daar gewoon rekening mee.

14.) LET OP MET 2E HANDS SPULLEN:

2e hands spullen, kleding, speelgoed of meubels zijn niet altijd even onschuldig!
Een moeder kwam met de HULPkreet bij me dat haar zoon van 2 jaar al weken lang niet tot bijna nauwelijks sliep.
Zij als ouders waren gebroken en vroeg me om hulp. Advies van mij; onmiddelijk salie branden. Het hielp iets maar nog niet echt.
Nou vertelde ze me ook dat ze een mooie oude kist op de slaapkamer van haar zoon had staan vol met 2e hands speelgoed.
Ze vertelde me ook dat haar zoon hier eigenlijk NOOIT echt interesse in had of naar omkeek, ze begreep dat want het was… zo’n mooie kist?! Die kist had ze 2e hands gekocht en zat vol met een beetje nieuw maar vooral met gekregen 2e hands speelgoed ( veelal gekregen van vrienden / familie. )
Ze had de kist en al het speelgoed al goed gezuiverd met salie, en toch sliep haar zoon amper tot niet….was gewoon HEEL veel en HEEL
vaak wakker door de nacht heen.
De ouders waren gebroken en liepen inmiddels flink op hun tandvlees. Ik gaf haar vervolgens aan, zet die 2e hands kist eens een tijdje in de schuur. Want wáárom had dat kind geen oog voor deze kist. ( ik voelde m namelijk al aan. )
En ja hoor, de kist de schuur in, nogmaals salie gebrand en wat denk je… haar zoon sliep vanaf dat moment na WEKEN van slechte nachtrust weer zo goed door, ongelooflijk maar waar !… dus zo zie je maar.
Deze jongen van 2 jaar was gewoon SÚPERgevoelig voor die 2e hands kist met al dat 2e hands speelgoed.
Dus….besef dit, let op met 2e hands spullen, het is niet zo onschuldig dan het lijkt….je bent dus gewaarschuwd…

15.) VERJAARDAGEN – FEESTJES:

Besef dat als je kind naar een verjaardag gaat, een partijtje heeft, een eigen feestje geeft waar veel mensen / kinderen zijn,
dat jou kind dit doorgaans als ” zeer heftig ” kán ervaren.
Besef dit, jou kind is gevoelig voor sfeer, voor andermans emotie’s en gevoelens.
Op een verjaardag krijgt je kind echt een overkill aan invloeden op zich af.
Ik ken een voorbeeld van een autistische jongen van 6 jaar, die liep letterlijk steeds met zijn vingers in zijn oren op een verjaardagsfeest rond.
Hij kreeg TE veel prikkels en geluiden op zich af, kon dat niet hendelen wilde zich hiervoor afsluiten – de ouders hadden dit niet door en lieten hem hierin.
Eigen ervaring, ik heb mijn hele leven nooit van feestjes, verjaardagen, of grote samenkommingen gehouden.
Ik was daar vaak dagen van ”onderste boven”. Toen ik me nog niet bewust was van mijn gevoeligheid – kwam dat niet eens in me op, maar ik had gewoon echt ontzettend veel last van al die energieën, vooral van al die onuitgesproken irritaties.
Het gros van de mensen heeft de neiging om gevoelens, irritaties, in te slikken of zichzelf groot te willen houden naar de buitenwereld toe, niks uit spreken, ( kijk naar jou eigen ouders ) – en vooral doen of het altijd maar prima gaat. !!
Als je het eens waar zou kunnen nemen zou het een ”energetisch vuurgevecht” kunnen zijn wat er zich allemaal onderling afspeelt op een verjaardag; onderliggende woede, onderliggende frustraties, elkaar veel kwalijk nemen – ik zie die zo bij ( mijn ) familie’s om me heen.
Nu ik terugkijk over mijn schouder, denk ik…ja, zie je, dáárom had ik daar altijd zo’n vrévreselijke hekel aan.
Hou het dus in de gaten als ouder en weet dit.
Let op je kind, let op zijn / haar lichaamstaal ! En geeft jou kind nou aan dat het genoeg is geweest, respecteer dit dan !!! en forceer je kind hier niet in.
Mogelijk wil jij als ouder iets ( onbewust ) ”doordrukken” uit een eigen behoefte of overtuiging dat een verjaardag ”erbij hoort” of je daar naartoe moet gaan, behoort te gaan…?!
Ik zie dat zoveel om me heen gebeuren bij ( mijn ) families, schoonfamilie, bij mijn vrienden etc.
Maar besef…een kind heeft óók grenzen als ze iets niet willen of als iets genoeg is geweest, en respecteer dit dan !
En druk jouw eigen behoefte als ouder niet zo door want dát is geen liefde maar dat heet…egotisme en manipulatie.
Stukje over mijn eigen verleden; in mijn eigen leven liet ik me enorm ”meeslepen” en ontzettend ” sturen ” door mijn ouders, om o.a naar een verjaardag te ( moeten ) gaan. ( Ik had hier nooit zin in ”maar ik moest ” – ik deed dat uit een héél groot verplichtingsgevoel
– ik had een enórm aanpassingsmechanisme gecreëerd bij mezelf.)
Want wat zijn die verjaardagen toch altijd weer een ” toestand ” als je zelf besluit om niet te willen gaan.
Inmiddels heb ik dit doorbroken – maar nog – wordt het me soms kwalijk genomen als ik er niet bij ben.
Vooral bij mijn schoonfamilie maar ook in mijn eigen familie.
Ik hoor het terug en ”helaas” voel ik die verwijten ook energetisch en kan ik daar ” last ” van krijgen.
Maar ik doe hier niet meer aan mee omdat het voor mezelf niet goed voelt of omdat ” die ander” dat perse van me wil ( en dan vergeef ik mezelf heel veel en heel vaak !!!)
Gelukkig krijg ik steeds meer ”schijt” aan wat andere van me vinden maar het prettigste zou natuurlijk zijn dat ze het” begrepen”. Helaas…zo werken die dingen niet ;o)
Het is een gevoel en soms een behoorlijke last, en ik herken ” de gevolgen ‘hieruit’, en ik vind het het niet meer waard om mijn energie hieraan ” te verspillen ”, ik kies voor mezelf ! Gemakkelijk…nee…belangrijk, ja !! Onthoud als je dit herkend wat ik schrijf, dat je ( onbewust ) je mee laat voeren naar de behoefte van ” die ander ” – en uiteindelijk gaat het hierom…om maar aardig gevonden te willen worden!

16.) ONZICHTBARE ENERGIE – ENTITEITEN – GEESTEN:

Merk je op dat je kind ” tegen een onzichtbaar vriendje of tegen ” iets ” of ” iemand ” praat of tegen ” iets communiseerd”.
( sommige ouders denken dan, mijn kind is zo fantasierijk, ze praten tegen zichzelf. )
Heb je het idee dat je kind zich dingen ” inbeeld of verbeeld ”?
Ik kan je echt vertellen dat dit GEEN ( in ) verbeeldingen zijn.
Jou kind is door zijn / haar gevoeligheid in staat om overleden personen te zien !
De ziel van deze overleden persoon is hier ”blijven hangen” – deze ziel wilde b.v niet dood, of kon zijn dood gewoonweg niet accepteren
door een ziektebed, door zelfmoord of werd vermoord.
Deze ziel had niet de mogelijkheid nog kracht om naar het licht toe te gaan.
Die energie is enorm sterk en krachtig en kunnen voor veel ”problemen of lastigheden ‘ zorgen.
B.v; lampen laten flikkeren, audio apparatuur gaat uit zichzelf aan en uit, fotolijstjes vallen zomaar om.
Of je ziet dat er dingen verplaatst zijn, je hoort gestommel of voetstappen maar er is niemand.
Jou kind is in staat om deze ziel te zien, dit is geen fabeltje en géén fantasie !!!
Let eens op zijn of haar lichaamstaal. Vraag aan je kind of je kind ” iets ” ziet.
Eenvoudige test; is je kind bang op zijn / haar slaapkamer? Durft je kind er niet zo goed naartoe, is het bang om daar alleen te zijn of daar te spelen? Of slaapt je kind b.v liever bij jou in bed en niet in zijn / haar eigen slaapkamer?
Er is doorgaan echt ” iets ” op hun slaapkamer wat jij als ouder niet kunt zien maar jou kind dus wel.
Besef dit, weet dit nu. Ik kan je ook vertellen dat je hier waarschijnlijk maar met weinig mensen over kunt praten.
Ik weet uit ervaringsverhalen van ouders dat ze weleens ” voor gek ” wordt verklaart door hun omgeving als ze dit vertellen.
NEE…je bent niet gek, het IS !!! Belangrijk !!! lees punt 6 eens door.

17.) WOON JE DICHTBIJ EEN BEGRAAFPLAATS, OUD KASTEEL OF IN EEN HÉÉL OUD PAND:

Wonen jij / jullie dichtbij een begraafplaats? Of was er vroeger een begraafplaats en is daar jullie huis OP of vlakbij in de buurt bij gebouwd? Of woon je naast of in de buurt van een groot kasteel? ( een klant van me ).
Of heb je je huis gebouwd óp een stuk grond waar vroeger martelingen, gevechten, slachtingen, oorlog of ellende is geweest, zich dat daar vroeger heeft afgespeeld ( andere klant van me.)
Of woon je in een héél oud pand, een hele oude verbouwde boerderij, een voormalige kerk, een pastorie, een oude kostschool etc.
Besef dat in oude gebouwen en oude panden, dat daar vroeger zich van alles en nog wat heeft afgespeeld, dat daar heel véél ” ellende ” heeft afgespeeld…
b.v. in een kasteel waren veelal gevechten, maar ook martelingen, ophangingen, moorden etc.
En uiteraard op een begraafplaats liggen dode mensen begraven en dat is niet zo onschuldig dan het lijkt.
Onderschat niet dat je kind hier ”last ” van heeft / kan hebben. In deze omgeving hangt altijd ongemerkt veelal een negatieve, gespannen en een balladen sfeer. ( let eens op je kind, want je kind pikt dit vaak ongemerkt op. )
Je kind reageert zeer gevoelig of heftig, slaapt niet, is erg bang… lees punt 16 eens door.
IK ZEG HET NOGMAALS maar brand met regelmaat witte salie, dat lucht echt enorm goed op, er gingen al veeeeele kinderen – en volwassenen je voor !
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, de oplossing ligt vaak dichterbij dan je mogelijk nu denkt.

18.) WAT ZIET EEN KIND ALLEMAAL OP TV:

Televisie kijken is helemaal niet zo ” onschuldig ” dan het lijkt.
Besef dit, invloeden van buitenaf zijn ERG aangrijpend voor je kind ( voor ieder kind ).
Let daarom ook echt op WAT je op t.v zit te kijken. ( of op de computer !!! )
Kinderen zijn sowieso enorm beïnvloedbaar, maar besef dat WAT er doorgaans op t.v wordt uitgezonden, dat dat veelal ellende, agressie, spanningen zijn, veelal negatieve input is, niet goed voor jou als ouder maar zeker voor niet goed voor jou gevoelige kind.
Kijk jij als ouder b.v graag het journaal – ( dit was bij mij thuis zó belangrijk voor mijn ouders );
ikzelf ben hier mee gestopt want je wordt écht ZO gehersenspoeld met agressie, oorlog, ellende, bloed en veelal altijd alleen maar negatieve input en informatie.)
Je ziet bijna bij geen enkel programma iets positiefs of leuks uitgezonden worden.
Leuk nieuws, opbeurend nieuws, positief nieuws…nee, dát is in de ogen van de media namelijk niet interessant genoeg…
Besef dat dit alles bij jou kind doorgaans ERG AANGRIJPEND binnenkomt.
Daar krijgt jou kind echt erg veel last van, WAAK DAARVOOR !!! ( Of kijk het jeugdjournaal, dat wordt wel positief en voorzichtig uitgelegd. )

19.) NIEUW HUIS – GAAN JULLIE VERHUIZEN?:

Ga je verhuizen of ben je net in een nieuwe woning ingetrokken? DIT IS ÉCHT ERG BELANGRIJK !!!
Zuiver éérst het hele huis voordat je er gaat wonen. Je kind ( eren ) zijn zeer gevoelig voor sfeer of andermans emoties en gevoelens.

Weet dit, besef dit… zuiver EERST het hele huis VOORDAT je er gaat wonen.
Zuiver het éérst goed met witte salie of met een salie smudgestick. Lees dit eens door:
Verhuizen of nieuwe woning betrekken – Zuiver eerst je huis met witte salie

20. ) OP SCHOOL – PRAKTISCHE TIPS:

Laat je kind ( als dat mogelijk is ) het liefst achteraan in de klas zitten.
NIET tussen iedereen in of helemaal vooraan in de klas.
Dit is beter voor de afwering van het lichaam van je kind tegen andermans gevoelens en emoties etc.
Ik weet uit verhalen van ouders dat ze tegen veel onbegrip aanlopen, voorál ook op school.
Dat leraren en leraressen er soms helemaal niks mee kunnen, als het gaat over dit onderwerp.
Toch is het belangrijk dat ouders ( en uiteindelijk ook leraren ) er steeds meer mee ”geconfronteerd” worden – met informatie over
hooggevoelige – nieuwetijdskinderen.
Dat het steeds meer bekendheid MOET krijgen want dit hele onderwerp is ZO ontzettend belangrijk….soms zo praktisch maar vooral erg
leerzaam hóe hiermee om te gaan. ( Er worden namelijk gewoonweg steeds meer nieuwetijdskinderen geboren. )

mast

21.) PAS OP MET STRALINGEN:

Gevoelige kinderen zijn doorgaans voor ( heel ) veel dingen ”gevoelig”.
Maar zeker ook voor; computer en telefoon straling, stopcontacten, staan er zendmasten / elektriciteitsmasten.
Staan er elektriciteitsmasten – zendmasten bij jou in de buurt op 50 tot 100 meter afstand of mogelijk bijna in jou tuin?
Let daar a.u.b echt mee op, dat is zeeeeer slecht voor de gezondheid ( trouwens voor iedereen ! ) Van elektriciteitsmasten vallen onzichtbare zware metalen af en daar komen elektromagnetische stralingen vanaf waar je grote gezondheidsproblemen door kunt krijgen.
Er is bewezen dat als je strak naast een elektriciteitsmast woont dat je een betonnen muur van 30 meter dik nodig hebt om die stralingen tegen te houden, kun je nagaan hóe ontzettend slecht. Verder…probeer b.v het bed niet te dichtbij een stopcontact te zetten, en gebruik geen telefoon of de slaapkamer ( let er b.v op dat je kind ( of jij ) geen mobiele telefoon op je nachtkastje hebt liggen – recht naast je hoofd – i.v.m straling.
Gebruik GEEN elektrische wekker ( gebruik er een op batterijen of die je op moet draaien ), het liefs géén tv op de slaapkamer, geen computer…kijk wat de mogelijkheden zijn of spreek daarover duidelijk dingen af.
Weet dat jij als ouder zelf VEEL in de hand hebt, en help / begeleid je kind hierin.
Luistert je kind echt niet naar jou advies kun je 2 dingen doen.
Er als ouder héél gefrustreerd over raken en per-sé bij je kind iets door – willen – drukken. Óf… je legt uit waarom je dit zo vind als ouder, en kiest je kind toch voor het ” slechte of negatieve ”, laat dat dan bij je kind, dan is dat zijn / haar verantwoordelijkheid. Leg die verantwoording dan bij je kind, ze maken zelf ook een bepaalde keuze, en dat is prima, maar daar hoort dan ook die verantwoordelijkheid dragen bij.
Maar zo heeft je kind wel zelf de keuze gemaakt, leerzaam…voor jullie beiden.

21 B .) VLIEGTUIG AFVAL, PAS OP VOOR KEROSINE:

Vliegtuigen lozen hun afval in de lucht, en wat denk je van neervallende / dwarrelende kerosine.
Kerosine is echt erg slecht voor mens en dier, voor de hele natuur. Alleen wordt hier vaak nog erg ” vaag en geheimzinnig ” over gedaan.
Oefening: Komt er een vliegtuig bij je over, vraag dan om bescherming.
Zie voor je dat je een stevig schild om je aura zet, die je beschermt tegen dit afval.
Veel last van overvliegende vliegtuigen, of woon je bij een vliegveld; Ga rustig ergens zitten. Visualiseer – zie het met gesloten ogen voor je – dat je om je tuin – je moestuin een grote piramide neerzet.
Dat álles ónder deze piramide staat, en beschermt wordt tegen straling, vliegtuigafval, kerosine. Neem hier de tijd voor en geloof erin, jouw kracht met intentie zal jouw, je huis en tuin beschermen.
Heb je een wei met dieren of speeltuintje; Ook dan kun je bovenstaande oefening doen.
Het gaat om jouw sterke overtuiging en intentie dat het je helpt.
Want jouw gedachten zijn krachten ! Vliegshow; Ik woon vlakbij Volkel, het vliegveld Volkel in Brabant. Hier worden o.a jaarlijks vliegshows en vele oefeningen gehouden. Pas daarmee op als je geïnteresseerd bent om te spotten naar vliegtuigen.
Vaak staan mensen dan recht onder of naast zo’n baan. Wederom, bescherm jezelf en je kinderen.
Want besef wát je daar ( onzichtbaar ) in staat te ademen en wat over je heen krijgt.
Is er zo’n show of spot je graag vliegtuigen, of komen ze veel en vaak over, bescherm jezelf.
Als er een show is of er komen vele vliegtuigen over, hou ik altijd mijn deur dicht.
Denk zelf ook even na, het is nou eenmaal niet zo: ” wat je niet ziet is er ook niet ”. Besef jezelf, houd rekening met de omstandigheden. Tekst hieronder afkomstig van DMorgen.Be; Studies tonen aan dat zelfs een half uur na het inademen van het ultrafijne stof, sporen worden aangetroffen in de urine en de lever. Het wordt ongelofelijk snel via de longen opgenomen in ons lichaam, en er
is onvoldoende onderzoek gedaan naar de mogelijke schadelijke gevolgen.
Maar ik kan je verzekeren dat het niet gezond is.”

22.) HUILBABY:

Huilt je baby veel op zijn / haar slaapkamer? Dan kan het zijn dat je kind ongemerkt op een waterader, lelylijn, currylijn ligt.
Wateraders, lelylijnen, currylijnen lopen met enkele meters daartussen onder in de aarde door.
Ze zorgen voor een onzichtbaar ” spanningsveld ” en als deze lijnen elkaar kruisen kan je kind deze spanningen oppikken.
Merk je dat jouw baby ( kind ) veel huilt? Dan kán het dus zijn dat het bedje op een VERKEERDE plek in de slaapkamer staat.
Probeer het bedje eens een meter of 2 te verplaatsen of te verdraaien of naar de andere kant van de kamer te verplaatsen.
Kijk of dat helpt voor de rust van jou kindje. Wat je ook kunt doen, tip van mijn magnetiseur; grote beukenhouten platen
ónder de vloeren leggen, of om te beginnen ónder het wiegje / bed van je kind.
Deze platen ( wel uit beukenhout ) weren spanningsvelden / stralingen af.

Meer weten en lezen over deze lelylijnen etc.
Lees hier vanalles over terug: Leylijnen, Currylijnen & Wateraders

23.) MET DEZE GAVE OM LEREN GAAN:

Hooggevoelige / nieuwetijdskinderen worden met deze eigenschap / deze gave zo geboren, dit is een feit, ze komen er niet ” van af ” als je dat als ouders zou wensen.
Als jij als ouder in de vroege leeftijd bij je kind er van alles uit herkend en dit stimuleert en je kind serieus neemt wat het voelt en ziet, kun je jou kind heel goed helpen om ermee om – te – leren – gaan !
Je kunt er als ouder ook voor ”kiezen” dat het allemaal gróte vage onzin is, dat kan.
Besef dán dat je je kind niet serieus neemt, ál het gevoel wat je kind ervaart OP het vlak van ”leren voelen / intuïtief leren voelen” dat je dat bij je kind ” helemaal dichttimmert”.
Dat gebeurd veelal bij ouders die ZÉLF een erg strenge opvoeding hebben gehad, en daarin veel hebben moeten missen ( liefde, schouderklopjes, geen aandacht gekregen etc.) en zo uiteindelijk alles projecteren naar HÚN eigen kind toe – want wat je geleerd hebt geef je door.
Maar dat neemt NIET weg dat jij als ouders kunt veranderen !!! – als de WIL er maar is.
Deze strengheid ontplooit en uit zich vaak in; geperfectioneerd en gecontroleerd zijn, hoog eisend zijn, niet positief in het leven kunnen staan, heel angstig leven, argwanend en sceptisch denken, dus zo ook in het leven staan, veelal leven in een tunnelvisie – alleen kunnen zien wat jijzelf wilt zien en niet open kunnen staan voor andermans ideeën.
( Ook wel… jou eigen jeugdtrauma’s niet hebben aangepakt of hebben opgelost, en dat slaat dan vaak bij de ouder OM in de opvoeding in grote onzekerheid en angst, en daardoor uiteindelijk in; leven in controle met grote perfectie ( dwangmatigheid ), hoogeisend zijn, zeer streng zijn etc. ) Dit zie ik veel om me heen gebeuren- en ik herken dit zo uit mijn eigen opvoeding.
Dan “timmer je als ouder dat gevoel op het gebied van intuïtie leren voelen en daarop te durven vertrouwen ” helemaal dicht”.
Bij deze kinderen – ( volwassenen ) zie je dat als zij zelf ( dit gebeurde ook bij mij ) op latere leeftijd opzoek gaan ” zichzelf ”, en ze op een punt komen dat ze willen leren voelen – en niet meer willen leven in vaste stramienen en patronen, of leven op de automatische piloot ( zoals het gros toch wel leeft… ), dat deze ”gave” weer zichtbaar / voelbaar naar boven komt en zich alsnog geheel ontplooit…
Dan léér je op latere leeftijd opnieuw te voelen en wordt dat proces zeg maar opnieuw ”( her ) gestart.”
Want óf jij als ouder dat nou wil of niet, je hebt een gevoelig kind op de wereld gezet, en daar komt een kind niet ” vanaf ”, het wordt zo geboren en nog je kind – nog jij, zullen hiermee om – moeten – leren – gaan !

Wat voorbeelden – achterliggende voorbeelden van deze eigenschap zijn o.a;
De kwetsuur en achtergrond van een nieuwetijdskind.

Dit mooie citaat schreef ” Edgar Tolle”:

”Het stamt in de eerste plaats uit onze jaren als kind; besluiten om ‘niet te willen voelen’ is vaak de enige mogelijke verdediging van een kind tegen pijn. Dat verdedigingsmechanisme blijft in werking bij het ouder worden.
De emotie leeft nog steeds onderkend in de volwassene en uit zich vaak indirect in; angst, woede, uitbarstingen van geweld, slecht humeur
of bijvoorbeeld ziektes. Soms saboteren ze elke intieme relatie.”

Hooggevoeligheid heeft veel kwaliteiten:

Je kind leert te leven en leert op zijn / haar gevoel te vertrouwen, intuïtief leren voelen kan je op vele momenten behoeden tegen gevaar, je intuïtie geeft een signaal af wat jou helpt om de juiste keuzes te maken in het leven.
Of als je kind overleden zielen – entiteiten kan waarnemen, kan je kind als deze ouder wordt hier ook andere mensen in begeleiden – dus ook weer helpen met hún gave. Het is daarom heel belangrijk om je kind hier zo goed mogelijk in te begeleiden.
Ieder kind ( en ouder ) zal hier zelf mee om moeten leren gaan. Probeer b.v te accepteren dat jou kind meer te verwerken heeft dan een ” doorsnee kind “. Je kind is nou eenmaal eerder moe, meer of eerder verdrietig, bang of schrikt veel eerder.
Dit is niet erg maar veroordeel dit niet, weet dit. We hebben allen gevoel en emotie’s en we zijn géén robot.
En ouders….LAAT een kind ook huilen !!! dit is ook érg belangrijk, veroordeel dat nou eens niet, ( ik zie het zo vaak gebeuren – dat ouders NIET om kunnen gaan met tranen van hun kind, meteen alles willen sussen.
LAAT een kind huilen, het is en wordt niet ”zwak” als het huilt.
….het is de ouder die dat gevoel, de emotie van een kind veelal veroordeeld of indimpt.
Onthoud dit; als jij zelf als ouder vroeg in jou jeugd géén emoties of gevoelens mocht uiten en in veel dingen ”tekort” bent geschoten ( in aandacht of liefde ), projecteer je dit onbewust op je kind.
Weet dit en besef dit en let – daar – wat – mee – op.
En ouders….ben je eigenlijk niet helemaal tevreden met jou eigen leven?
Of je bent als ouder erg ongelukkig met jezelf en je weet niet goed WAAR dat mee te maken kan hebben?
Lees dan eens mijn eigen levenslessen ( handreikingen ) door.
De herkenning…dáár begint het mee, en jij als ouder KÚNT veranderen….als je maar écht wil !!!

kind zwart wit

24.) ACCEPTEER HOE JE KIND ZICH VOELT:

Acceptatie ( vooral ook voor de ouders ) is vaak ook een belangrijk geheim.
Accepteer dat jou kind gevoeliger is, dat jou kind doorgaans meer te verwerken heeft, dat ” de emmer ” eerder vol is, dat je kind op een dag extreem meer moe of heel huilerig kan zijn over een dag heen, of is je kind een dag wat meer boos of opvliegerig?
Onthoud dit…de ene dag is de andere echt niet, probeer dan ook te accepteren zoals hij / zij is en LAAT dat er ook zijn.
Dan is je kind maar eens flink moe over de dag heen, LAAT hem of haar, laat je kind b.v een extra dutje doen, even bijtanken.
Je kind pikt nou eenmaal ” doorgaans meer op” dus dat kost ook extra energie, besef dat. En bedenk ook maar zo, morgen is er weer een nieuwe dag…nieuwe ronde…nieuwe kansen !!!
Met andere gevoelens, een andere beleving…een nieuw ” plan met aanpak. ” Voel jij je als ouder iedere dag precies hetzelfde?
Nee toch?…Je kind nog jij zijn géén robot.
Acceptatie van een bepaald gevoel of van een emotie en het er LATEN zijn is HET grote geheim ;o) Mogelijk moet je je ” geplande ” afspraken afzeggen ( Sowieso niet teveel plannen )…
Én ( leer ) te leven IN het moment, plan niet te veel, dat brengt veel meer rust…voor iedereen…maar zéker voor je kind !

25.) BELOON JE KIND ÓÓK MET LIEVE WOORDEN:

Wat ik jou als ouder ook mee wil geven is dit; Beloon je kind met regelmaat ook eens met een lieve uitspraak, een lief woordje, geef het eens een schouderklopje, zeg dat het iets goed doet.Doe je dat weleens?
Zeg jij regelmatig tegen je kind dat het iets goed doet? Of zeg je weleens dat je erg trots bent op je kind wat het doet? Zeg je dat weleens? Of eigenlijk, als je heel eerlijk bent…zeg je dat te weinig.
Ik weet dat als jij zelf als ouder vroeger een ” harde strenge gecontroleerde hoogeisende ”opvoeding ” hebt gehad, dat je dát gedrag overneemt, want wat je is aangeleerd neem je over, logisch toch? Dat jij daardoor als ouder vaak mogelijk ook de neiging kunt hebben om óók hard of streng op te treden tegen je kind. Dat je je ”kwetsbaarheid”, je tranen of gevoeligheid van je kind loopt te corrigeren en dat niet kunt of wilt aanzien en dat ” wegmoffelt ”. B.v; dat als je kind huilt dat je dat meteen indimt, dat als je kind boos is dat je dat niet toelaat, dat als je kind moe is dat je dat niet kunt accepteren, herken je dat bij jezelf als ouder?
Let op dat je niet té streng bent tegen je kind, je kind heeft het nodig !!! om al die gevoelens te kúnnen en mógen uiten. En jou kind heeft het ( vooral ) óók nodig om te horen dat hij / zij iets goeds heeft gedaan.
Als je tegen je kind vaak alleen maar zegt dat het iets niet goed doet, of je straalt dit uit – jou ( uitstraling ) jou ogen komen net zo hard bij ze binnen, dat werkt echt averechts.
Of je kind laat je b.v met trots iets zien, en dat je de neiging hebt om te zeggen dat hij / zij het beter ”anders” had kunnen doen, daar wordt je kind DIEP ongelukkig en héél onzeker van.
Een kind heeft het echt heel erg nodig om POSITIEF gestimuleerd en aangestuurd te worden.
Met positiviteit bereik je véél meer dan dat je veelal het negatieve eruit pikt en dat dan tegen je kind uitspreekt, LET DAAR MEE OP.
Ik weet…vele van ons komen nou niet bepaald uit een ” positief aangestuurde opvoeding ”, en dat gevaar ligt dan ”op de loer.”
Om je kind op die manier precies zo groot te brengen.
Herkenbaar ouders? Hou het in de gaten, positief belonen, negatief negeren.
Maar ik weet uit eigen ervaring vanuit mijn opvoeding, en zie het ZOVEEL om me heen gebeuren, dat een ouder vaak veelal afkeurend kan zijn naar het kind toe.
Lees punt 16 een door, herkenbaar voor je?

26.) EDELSTENEN & MINERALEN:

Kinderen zijn echt dol op mineralen, kristallen & edelstenen.

Laat je kind een beschermende edelsteen bij zich dragen, werkt ook erg prettig en ondersteunend.
Het liefste dan de steen in contact met de huid laten dragen.

Hangertjes om aan een koord of zilveren ketting te laten dragen vind je hier:
Mooie edelstenen, mineralen en kristallen voor kinderen

26B.) GROTE BROK OF RUWE EDELSTEEN:

Maak eens gebruik van edelstenen, een kristal of mineraal.
Ze komen rechtstreeks uit de natuur en ze hebben bijzondere ondersteunende heilzame werkingen.

Je kunt je kind ook een grotere ruwe edelsteen geven.
Idee, je kind uit school een brok zwarte toermalijn geven, op de bank of stoel laten zitten en de steen vast laten pakken.
Helpt om beter te kunnen aarden, deze steensoort helpt ook erg goed tegen negativiteit en stralingen.

TIP: Je kunt je kind met blote voeten in de tuinaarde laten zitten, samen met een brok edelsteen of contact laten maken met/op het gras.
Of zet de stoel in de aarde of op het gazon, en zo heb je dubbel profijt…
én van de kracht van een edelsteen én van de aarde energie. Ook lekker voor de ouders ) – en ouders….leer je kind
dit te doen – is echt goed voor ze !

Zwarte toermalijn helpt tegen negativiteit

Werking van Labradoriet:

Labradoriet is een edelsteen die beschermt tegen negatieve invloeden van buitenaf en beschermt tegen overprikkeling.
Labradoriet is een zeer spirituele steen en daarom zeker ook aan te bevelen voor hooggevoelige kinderen en volwassenen.
Het beschermt je energieveld  ( je aura ) tegen negatieve invloeden uit de omgeving en mensen
die energie bij je proberen weg te nemen.
De steen vermindert vele soorten angst en geeft innerlijke kracht, hij brengt zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen.
Het versterkt en vergroot je intuïtie. De steen maakt contact met het onderbewuste en brengt vergeten herinneringen naar boven.
Labradoriet zal jou en je omgeving beschermen tegen entiteiten of vervelend voelende ( onzichtbare ) energieën.

Labradoriet is een beschermsteen, beschermt je omgeving

27.) VERANTWOORDING:

Probeer jij als ouder altijd alles ” op te lossen vóór je kind?”. Uiteraard goedbedoeld maar daar leert je kind niet echt van.
Leg de verantwoordelijk ook bij je kind, niet in alles, maar speel daar wat mee.
Onthoud: Je kind heeft zelf ook gekozen voor dit leven ÉN dus om dingen te leren… Dus je kind vóór en tégen alles willen behoeden is niet leerzaam voor jouw kind.
Wat wel heel belangrijk is is dat je situaties of keuzes duidelijk uitlegt aan ze.
Leg uit wat er gebeurd als hij / zij er wel of juist niet voor kiest iets te doen of ergens een keuze in wil maken.
Leg die twee – het voordeel en nadeel uit – en de e.v.t consequenties daaruitvloeiend, en laat je kind zelf een keuze maken in iets of óver iets..
Daar wordt je kind zelfstandig van en zo leert je kind iets ook beter te aanvaarden.
Anders los JIJ als ouder altijd alles meteen op voor je kind en daar leert je kind NIET van en leert het niet om zelfstandig van te worden en uiteindelijk te ontkoppelen.
LAAT een kind ook ”fouten – verkeerde ” keuzes maken. Een kind heeft het NODIG om zelf ook fouten / verkeerde keuzes te kunnen maken, dit is erg belangrijk voor de ontwikkeling van je kind.
Je kind vóór alles en tégen alles willen behoeden werkt én averechts, en daar leert het niet van….dát heet controle met perfectie ( van de ouder en niet los durven laten).
Laat een kind ook ” op zijn bek gaan ”, hoe moeilijk dat ook zal zijn om dat aan te kunnen zien.
Maar dáár leert een kind van, niet om tegen ” alles ” te willen behoeden…

28.) DE NATUUR DOET ÉCHT WONDEREN:

Ga met je kind lekker veel naar buiten…ook met regelmatig naar de bossen, lekker de natuur in !
De natuur is héél heilzaam, er hangt een positieve ontspannen en gezonde energie.
Bomen en planten geven kracht en energie om je kind of jezelf als ouder te ontladen en weer op te laden.
Ga b.v eens bij een boom staan of tegen een boom aanzitten en leer je kind dit te doen.
Maak ” contact ” met een boom. Je kunt aan de boom ” vragen ” of je zijn energie mag gebruiken ( – zijn krachtige lange wortels )
om ( jullie ) beter te kunnen laten aarden.
Je kunt ook met je rug tegen een boom gaan zitten en ” energetisch vragen ”of de boom jouw beladenheid of jouw emoties, jouw ” vervelende gevoel ” ( wat jij of je kind op dat moment voelen ), dat je dat gevoel via de wortels van de boom los mag laten.
Een echt aanrader kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Je raakt je ” ballast ” echt kwijt en je laat jezelf weer op op deze eenvoudige manier!
Je kunt je kind ook stimuleren om zijn of haar gevoel tegen een boom te vertellen.
Als je kind moeite heeft met praten, kun je dit op deze manier ook stimuleren.
Het gaat erom dat ze niet te veel opkroppen en zichzelf kunnen uiten.
En dat kan op meerdere manieren dan alleen met een ” gesprek ”.
In je eigen tuin; Geef je kind in jou tuin een eigen ” plekje ” ( idee – een klein moestuintje. )
Zo kan je kind zich daar terugtrekken als hij / zij die behoefte voelt om b.v even alleen te willen zijn.
En tegelijkertijd zijn ze bezig IN de aarde, erg goed! ( lees punt 8 eens door ).

29.) NEEM EEN HUISDIER:

Het is goed en leerzaam om je kind een huisdier te geven ( zeker als je kind vrij gesloten is. )
Zo leert jou kind én verantwoordelijkheid te nemen voor bepaalde dingen want een dier heeft verzorging, aandacht geven nodig, dit is goed
voor de ontwikkeling van je kind.
Je kunt je kind op deze wijze ook leren om discipline op te ” moeten ” leren brengen voor iets.
Maar jou kind kan ook zijn / haar ” probleempjes ” vertellen tegen het dier.
Het is belangrijk dat je kind een manier vind om zich te kunnen uiten en niet al zijn / haar gevoelens en emotie’s op te kroppen.
Dat kun je ook bereiken door een huisdier te nemen…
Én laat ( help ) het kind ook daar zélf een keuze in mee te maken, in wát voor huisdier en uiteindelijk ook welke dier je kind zélf erg aantrekt of aanspreekt…

cat zwart wit

30.) HULP ZOEKEN – WELKE HULPBRON:

Welke hulpbron spreekt je als ouder aan als je kind ” ziek is ” of ” iets mankeert”?
Ga jij b.v naar een regulier huisarts, vele wel weet ik, ik vroeger ook hoor.
Je denkt waarschijnlijk dat HUN alwetend zijn EN de oplossing hebben / of weten voor alles…toch?
Onthoud dit ook; een regulieren arts zal ( veelal ) ten aller tijde metéén; ( syntetische ) pillen ( b.v retalin ) , hormonale creme’s,
( chemische ) poeders, en kuurtje voorschrijven.
LUISTERT jou huisarts wel ECHT naar je – of schrijft hij / zij b.v meteen een recept uit? ( Huisartsen hebben gewoonweg té weinig tijd om in alle rust naar een client te luisteren. )
De basis van al die pillen, kuurtjes etc. bestaat altijd uit bepaalde chemicaliën en synthetische gróte ”rommel” !!! ( De hele farmaceutische industrie heeft gróte financiële belangen bij ál deze middelen, dit is een héle grote inkomstenbron voor de overheid !!! )
Veel van deze middelen zijn veelal ” pappen en nathouden ” of ” onderdrukken gewoonweg iets ”.
Ze lossen niks op, mogelijk tijdelijk of maar ” gedeeltelijk ” zodat je blijft ” kwakkelen ”… Een heel belangrijk weetje, je ONDERDRUKT !!!! hetgeen waar je kind ( of jij als ouder ) eigenlijk ECHT last van heeft.
WEET DIT: 9 van de 10 uitingen van het lichaam door b.v; pijnklachten – maagklachten, eczeem, psoriasis, suikerziekte, melk lactose, allergieën, ( grote ) psychische klachten, keelpijn, de griep, hoofdpijn, vermoeidheid, oorpijn, neerslachtig etc. etc. zijn allemaal UITINGEN van het lichaam omdat er binnenin het lichaam – en vaak ontstaat dit IN de mind – zich daar grote tekorten of strubbelingen ”afspelen”.
Dit kan voorkomen uit tekortkommingen die b.v zijn ontstaan in de groei – in de zwangerschap bij jou in de buik.
B.v te vroeg geboren, waren er complicatie’s tijdens de zwangerschap? Of hóe liep de geboorte ( dit is ook een héle traumatische gebeurtenis voor een kind ). Of hóe ging iedereen tijdens de bevalling met elkaar om, of ging er ” iets ” ( bijna ) fout. ( onderschat niet wat je kindje allemaal heeft gevoeld en heeft opgepikt – maar ook meegekregen, wat er rond hem / haar heen allemaal ” gebeurde ”, dit geldt óók al IN de buik !!!
Als dáár tekorten in zijn ontstaan door b.v een heftige – of veel te vroege bevalling, je kind groeide niet ”volgens schema”, je had last van zwangerschapsvergiftiging etc.
Heb jij een zwangerschap vol complicatie’s gehad dan komt jou kind echt VEEL essentiële dingen tekort.
Dat verhelp je niet met een pillen kuurtje.
Ook belangrijk: Of jou kind komt ” liefde en aandacht tekort ” dan vraagt het vaak op een ” negatieve ” manier aandacht…, want jou kind wil b.v ook veel aandacht.
Wat helpt dan wel echt goed en waar kun je in alle rust je hele verhaal vertellen?? Ga eens naar een homeopaat; deze LUISTERT écht naar jou als ouder en naar je kind, deze gaan naar DE DIEPE KERN, naar het diepliggende ” probleem ”.
Want wáár heeft jou kind écht last van….en DAT kun je dan aanpakken, je vult een ”tekort” aan.
En uiteindelijk los je dat probleem inwendig dus ook op….op cellulair, energetisch en diep niveau. Met middelen vanuit de homeopathie, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten.
Nogmaals, WAAR heeft jou kind last van…en waaróm heeft jou kind dit ” probleem.”
Dat probleem, de eigenschap van een klacht, pijn etc. zit DIEP in het lichaam wat het lichaam als uiting !!! laat zien aan de buitenkant, het komt er letterlijk uit en vraagt jou ” aandacht ”.
Vraag jezelf gewoon af bij een bezoek aan de huisarts of je daar wel echt op je plek zit.
OF….je laat een analyse maken, je hoort aan wat jou huisarts denkt en uitspreekt, en dan ga je vervolgens met DIE informatie naar een homeopaat toe.
( Sinds ik de homeopaat heb ondekt, ben ik echt enorm dankbaar WAT ik daar mee DIEP in mezelf bereik. )
Wat ik ook vaak hoor van een ouder, dat een huisarts kan zeggen; ” het zit tussen de oren” of ” ze moeten er maar mee leren leven, of je kind wordt in een bepaald ” hokje ” geplaatst. Door veelal onwetendheid bij huisartsen – zijn al die ” hokjes – labeltjes ” ontstaan ( punt 3 ). Wat ook belangrijk is en mee kan spelen, hoor ik ook weleens terug van ouders;
de óuders van deze gevoelige kinderen hebben van hun huisarts vroeger een ” stempel ” opgespeld gekregen wat deze ouders blijft ” achtervolgen ” – veelal zijn dit ”stempels” op psychisch vlak. Borderliner – Manisch depressief – ADHD – autistisch – angst stoornis – grote psychische problemen etc.
Er is overal wel een ” hokje – een label ” voor te vinden, maar weet dat die ”hokjes” zijn ontstaan door grote tekorten in de basis; de basis van liefde te hebben gekregen, liefdevol te zijn opgevoed, aandacht gekregen in jou jeugd, voelde je je welkom door je opvoeders, werd je echt geliefd in je opvoeding, werd je gezien en gehoord door je ouders? ( óf…werdt je in jou ogen veel genegeerd, werdt er afkeurend naar je gedaan, werdt je opzij geschoven – b.v, kreeg jou broer / zus wél die positieve liefdevolle aandacht maar jij niet bepaald?…kreeg jij weleens complimentjes of was het nooit goed genoeg in de ogen van je ouders? Weet dit” als jij als ouder dit zélf als kind niet hebt gekregen in de opvoeding, ga je als kind op een negatieve manier aandacht vragen zodat je wél die aandacht krijgt…en dat kan echt héééél ver en heel diep zitten en je kunt als kind / volwassenen psychisch helemaal doordraaien /gaan flippen ( psychotisch, manisch worden ), als je géén liefde krijgt, liefdevolle aandacht hebt gekregen!
Dit geldt dus voor jou als ouder, dan wel dat jou kind het ” zover” kan laten komen.
Even terugkomend op jou huisarts…LAAT JE NIET AFSCHEPEN….er zijn écht meer wegen te bewandelen dan je nu mogelijk denkt!
Luister naar JOUW gevoel, ” klopt ” het in jouw beleving als ouder – diep van binnen wát de arts tegen jou zegt…neem jij klakkeloos aan wat er tegen je wordt verteld…of….?

31.) LAAT/ LEER JE KIND ZICH NIET TEVEEL FOCUSSEN OP ANDERE:

Het is echt bekend dat nieuwetijdskinderen ( iedere hooggevoelige ) verbaal – non verbaal gevoelens en emotie’s oppikken van andere.
Bij veel therapieën, cursussen of coutching wordt dit ”verward” met ” spiegelen ” d.m.v een ander. – wat is spiegelen?
Iets wat triggert in je wat een ander je zegt of uitstraalt, en dát een vervelend gevoel op kan wekken in jouw lichaam – dus wat jij zou voelen, zou iets zeggen over jezelf.
Ik ben er door de jaren heen echt achter gekomen dat dat bij een hooggevoelig persoon anders werkt!
Ik voelde dat zelf al lange tijd zo, maar kreeg dat positief bevestigd van mijn magnetiseur.
Een hooggevoelig persoon pikt doorgaans WEL andermans emotie’s – gevoelens op, en dat is niet altijd even makkelijk om mee om te leren gaan is mijn ervaring, maar afijn het maakt de uitdaging des te groter.
Probeer dit je kind ( en jezelf ) te leren of mee te geven; Laat je kind zich niet teveel focussen op andere.
Daar bedoel ik mee, als je met jou kind b.v in een drukte loopt, in de stad, op school, waar veel mensen zijn kan hij / zij wel om zich heen kijken, maar probeer aan te leren dat je kind niet iedereen altijd maar recht in de ogen kijkt.
Nou is dat natuurlijk ”dubbel” en soms wat lastig.
Want in iemand ogen kijken is belangrijk als het gaat om betrouwbaarheid, aandacht voor diegene hebben, dat diegene ” gezien ” wordt. Dus dit is wel een wat ”lastiger” handvat – maar het helpt wel om beter bij jezelf te blijven.
Besef dit, je kind pikt heel snel gevoelens en emoties van een ander op.
Als hij / zij zich steeds focust en in andermans ogen kijkt, krijgt hij / zij echt erg veel informatie binnen.
Ik kwam er b.v achter dat ik doorgaans steeds alles en iedereen heel snel ” scan ”, mijn observatie is en gaat heel erg snel.
Ik zie ook altijd meteen hóe iemand zich voelt – het is een kwaliteit en een valkuil tegelijkertijd.
Ik moet me er iedere keer bewust van maken dat ik me niet focus op een ander, anders krijg IK daar ”last” van.
Ikzelf vind dit best lastig om mee om – te – leren – gaan, maar probeer je kind te leren om om zich heen NIET ÓP iedereen te laten letten…dat scheelt echt in de ” lasten ”die hij / zij anders veelal met zich mee draagt en uiteindelijk last van kan krijgen…

32.) BESCHERMING, DRAAG EEN EDELSTEEN:

Laat je kind een beschermende edelsteen op zijn / haar huid dragen of geef je kind een ruwe brok zwarte toermalijn om beter te kunnen ontladen + beter te aarden, het is een beschermende steen tegen negativiteit.
Werkt erg fijn, ik gebruik deze zelf ook, vasthouden als je op de bank zit, je wordt er sneller mee ” naar de aarde toe getrokken ”. Een Amethist is een steen die goed helpt te ontspannen – helpt zeer goed bij slaapproblemen, helpt ook erg goed tegen hoofdpijn + migraine.
Een Bergkristal helpt o.a om de aura mee te beschermen.

TIP:

Mineralen en edelstenen werken op trillingen, en die trillingen werken diep op ieders moleculen en cellulair niveau door in ieders lichaam.
Je kunt je kind ook een ” opdracht geven ” dat hij / zij een ” positieve intentie ” verteld tegen zijn of haar eigen edelsteen en hang deze daarna om of pak deze daarna vast. B.V zoiets:
ik vraag je me goed te beschermen tegen negativiteit, ik geef je de opdracht dat je mijn aura goed beschermt, ik vraag je om mij te beschermen in grote drukte en chaos om me heen. Leg je kind dit uit en laat hem / haar zelf iets bedenken – of help je kind hiermee.
Het zal een edelsteen, kristal of mineraal extra bekrachtigen ! ( Ook erg goed voor de ouders ! )

33.) SLECHTE NACHTRUST – ZET EEN ZOUTLAMP
NAAST HET BED:

Ik kan het niet vaak genoeg benoemen…
Ik krijg veel verhalen te horen dat kinderen slecht slapen, niet kunnen slapen, veelal komt dit voort door
” angsten ” of een ” onzichtbare aanwezigheid ” op hun slaapkamer.

Een paar zeer efficiënte tips; Zet een zoutlamp naast het bed van je kind in of de ruimte.

Lees op deze pagina eens wat ervaringsverhalen terug van ouders die bij ons een zoutlamp kochten voor hun bange kind.

Een zoutlamp helpt positief tegen onzichtbare energie

33.B.) JE KIND IS ZEER GEVOELIG VOOR SFEER EN ENERGIEËN – OVERLEDEN ZIELEN – GEESTEN – ENTITEITEN:

Witte ( pure ) salie werkt echt zéér efficiënt om een ruimte, de slaapkamer ( het hele huis ) te ontdoen van spanningen,
baladenheid, een negatief voelende atmosfeer.

Maar merk je dat je kind ” ergens ” ( en voor jou ) niet zichtbaar bang voor is – brand dan witte salie of een smudgestick !!!
Lees punt 16 eens door !

Witte salie helpt tegen geesten, entiteiten, een negatief voelende sfeer.

34.) AFFIRMEREN – POSITIEVE BEKRACHTENDE ZINNEN OPZEGGEN:

Is je kind erg onzeker? Heeft je kind weinig zelfvertrouwen? Heeft je kind een minderwaardigheid- complex?
Is je kind erg angstig of bang om b.v voor een groep te spreken?
Tip: Laat je kind meerdere malen achter elkaar – enige weken lang – een positieve bekrachtigende zin uitspreken !!!
Je kunt zelf zinnen bedenken die aansluiten op ” die bepaalde angst ” ( het liefste hardop zeggen IN de spiegel – dus TEGEN zichzelf!
DIT HELPT ERG POSITIEF EN ZEER BEKRACHTIGEND !!! Werkt érg goed voor het zelfvertrouwen.
( niet alleen goed voor kinderen – werkt zéker net zo goed voor de ouders van kinderen ).

Lees hier meer over terug: affirmeren helpt bij en negatief zelfbeeld

boek e nummers

35.) VOEDING:

Let op wat voor een voeding je kind ( eren ) binnen krijgen.
Niet te veel suiker, vetten, maar zeker ook opletten met al die ” E ” nummers.
”E ” nummers worden toegevoegd aan eten om meer smaak, houdbaarheid etc. te creëeren.
Maar het is vaak gróte rommel, zelf zeer gevaarlijk, let daarmee op, zeker met een ( hoog ) gevoelig kind.
Koop in de boekhandel dit zeer informatieve boekje over ” E ” nummers.
Er zal een wereld voor je opengaan !

36.) MERKABA BESCHERMT EEN RUIMTE:

Merkaba is het lichtvoertuig wat energetisch in en rondom ons lichaam te vinden is, Is Yin en Yang, is mannelijk en vrouwelijk, is boven is onder, Is de verbinding met alles, Brengt balans en evenwicht in een ruimte. Brengt de herinnering terug in je cellen en DNA. Zorgt dat er sneller veranderingen optreden.

Is bijzonder geschikt tijdens meditatie en healing om vast te houden of om het proces te versnellen.
Geschikt voor kinderen en gevoelige personen om rust en balans in een ruimte te brengen.

Merkaba beschermt je en maakt een ruimte veilig en zuiver en help tegen negatieve invloeden
( o.a. ook van geesten – entiteiten – onzichtbare sfeer ).
Een Merkaba kan overal naar wens op worden gehangen of worden neergelegd. Volg daarin je eigen gevoel !

Hier vind je ons assortiment:
Merkaba beschermt je en brengt een ruimte energetisch in de juiste balans

Meerendeel van de foto’s zijn zelfgemaakt,
teksten zijn zelf geschreven.

Copyright © Het Stralende Oosten.
Alle Rechten Voorbehouden.